Sulge

One Mile Challenge
avaleht - võistluse üldinfo - reeglid - registreerimine - osalejad - tulemused - ajalugu - 300km/h klubi - kontakt In English


Nimesponsor:
HRX


Sponsorid:
Forss Baltic Bolt Sir Autorent CarCare.ee


Toetajad: #DareWinCelebrate Rayth Premium Car Wash & Detailing Center GTR Autoteenindus Meguiars Pinnahooldusvahendid Rannarootsi Keskus Maks & Moorits Inglivalve


Võistluse ajalugu


2016. aastal oli OMC’l esimest korda ajaloos nimesponsor, kelleks oli OMC pikajaline koostööpartner Forss OÜ. Forss One Mile Challenge esimene etapp toimus 11 . juunil ning selle võitis Aleksandr Ljahh (Nissan Skyline GTR) kiirusega 346 km/h Aleksandr Lomeiko (BMW 325i E30, 330 km/h) ees. 300km/h piir ületati ka B-klassis, kus Ivar Miilberg (BMW 325i E36) saavutas 304 km/h. Kiireim naisvõistleja oli A-klassi võitja Marija Šeljakina, kes saavutas MB CLA45 AMG’l 258 km/h.

Teine etapp toimus 20. augustil ning selle võitis Roul Liidemann Dodge Viper GTS’il, korrates oma varasemat rekordit 343 km/h ning edestades Toyota Supra mootoriga BMW E36 Compactil võistelnud Anti Kevvaid, kes saavutas 322 km/h. „300 km/h klubiga“ liitusid veel B-klassi võitja Erki Hiie (Audi Coupe, 308 km/h) ja Markel Voit (Audi RS 6, 301 km/h). Ergo Viisma viis oma MB C220d-l diiselautode rekordi 296 km/h’ni.
Tulemused

2015. aastal oli OMC juubelirüüs – tähistati 15. aastapäeva ja tehti seda igati aastapäevavääriliselt. Esimene etapp toimus 13. juunil, mille võitis ülekaalukalt Aleksadr Lomeiko, kes oma eakal, kuid laitmatus korras E30 kerega BMW 325i-l sõitis välja uskumatuna näiva tulemuse 338 km/h kohe esimesel katsel. Kuna keegi talle lähedale ei küündinud, siis teist katset Aleksandr enda ja auto säästmiseks ei sõitnudki. Huvitava seigana purunes Aleksandr Ljahhil (Nissan Skyline GTR) reipalt üle 300 km/h kiirusel kardaan, kuid mees säilitas rahu ning peatas sõiduki probleemideta, saavutades siiski 296 km/h.

Teisel etapil aga tegi Aleksandr Ljahh Eesti uue rekordiga puhta töö, sõites sellesama Nissan Skyline GTR-il välja 350 km/h. Aleksandr Lomeiko saavutas seekord 335 km/h ning ka Sander Kelner (BMW M5, 327 km/h), Tormis Hoffmann (Toyota Supra, 313 km/h) ja Ken Kasch (BMW 550, 312 km/h) ületasid 300km/h piiri. Kiireima diiselauto rekordi tõstis Ergo Viisma oma Mercedes-Benz C220d’l 280 km/h-ni.
Tulemused

2014. aastal toimus One Mile Challenge esimene võistlus Kiltsi lennuvälja 15. juunil, mis oli erandkorras pühapäev. Selle tingis Ridala valla ootamatu otsus 14. juuniks mitte väljastada avaliku ürituse luba seoses leinapäevaga. Tagantjärele võib öelda, et see kukkus lõpuks isegi hästi välja, sest laupäevane ilm ei oleks võimaldanud võistelda, pühapäeval see-eest oli väga hea ilm. Parima tulemuse, 327 km/h saavutas sel päeval Roul Liidemann võistlusautol Dodge Viper GTS, purustades sellega ka Eesti rekordi. Kokku ületas maagilise 300km/h piiri neli osalejat.

Teine etapp toimus 16 augustil, samuti Kiltsi lennuväljal, kuid seekord tehti midagi täiesti uut moodii. Murti traditsioon ja esmakordselt sõideti Kiltsi lennuväljal võistlussõite nii-öelda vastassuunas. Osalejatele sobis see hästi ning samuti muutis võistlusala kompaktsemaks, mis teeb korraldajate töö lihtsamaks. Suurimat kiirust näitas taas Roul Liidemann võistlusautol Dodge Viper GTS, saavutades kiiruseks 343km/h, mis on ühtlasi taaskord ka uus Eesti rekord. Sealjuures väärib märkimist, et mõni sõit enne Roul’i purustas Eesti rekordi Sander Kelner oma BMW E34 M5’l saavutades kiiruseks 330km/h, kuid paraku sai ta rekordiomaniku staatust nautida vaid kümmekond minutit. Kokku ületas maagilise 300 km/h piiri sel etapil viis võistlejat.
Tulemused

2013. aastal toimus One Mile Challenge esimene võistlus Kiltsi lennuväljal 08. juunil 2013. Erki Oleski juhitud Audi S6 Avant saavutas kiiruseks 319km/h. One Mile Challenge 2013 teine võistlus toimus 23. augustil ja endiselt Kiltsi lennuväljal. Janis Piiritalo saavutas oma Audi S6 Avant-t kiiruseks 316km/h.
Tulemused

2012. aastal toimus One Mile Challenge võistlus Kiltsi lennuväljal 16. juunil 2012. Kuna kiirused olid kasvanud juba väga suureks, siis karmistati 2012 hooajast oluliselt turvareegleid. AC Mile toimus 11. augustil 2012. „300 km/h klubiga“ liitus Erik Olesk (Audi S6) ja 300km/h ületas taaskord ka Maksim Zolotarjov (Toyota Supra) sõites välja uue Eesti rekordi.
Tulemused

2011. aastal toimus One Mile Challenge võistlus Kiltsi lennuväljal 28. mail 2011 koos Autoslaalom võistlusega, mis kandis koondnimetust AC Racing Weekend. Võistluse üle peeti ka koondarvestust eesmärgiga selgitada välja inimene, kes oskab nobeda autoga kõige paremini sõita. „300 km/h klubisse“ lisandusid Marje Salumets (Audi Coupe), kes oli esimene naisvõitja ning esimene B-klassi autoga võistelnud üldvõitja ning Janis Piiritalo (Audi S6). Autoslaalomi tulemused leiab SIIT. AC Mile toimus 13. augustil 2011. Üle 300 km/h tulemust näitasid seekord lausa 5 võistlejat, „klubiga“ liitusid Aleksandr Lomeiko (BMW 325i), Arvo Siimar (Nissan 350Z) ja Juhani Kautto (Nissan GTR). Võistluse võitis Aleksandr Ljahh (Nissan Skyline GTR) ja 300km/h ületas taaskord ka Janis Piiritalo (Audi S6).
Tulemused

2010. aasta One Mile Challenge võistlus toimus Kiltsi lennuväljal 29. mail 2010. AC Mile toimus 14. augustil 2010. Üle 300 km/h tulemust näitasid taaskord vanad tegijad Aleksandr Ljahh (Mitsubishi 3000GT) ja Artur Hatšaturjan (Mercedes-Benz SL55AMG).
Tulemused

2009. aasta One Mile Challenge võistlus toimus Kiltsi lennuväljal 30. mail 2009. Sellest ajast on kõik 1 miili lõppkiirusvõistlused Eestis korraldanud Eesti Audi Klubi meeskond. „300 km/h klubisse“ lisandus Artur Hatšaturjan (Mercedes-Benz SL55AMG). AC Mile toimus 15. augustil 2009. „300 km/h klubisse“ lisandus Aki Virtanen (Saab 9-5) ja Aleksandr Ljahh (Mitsubishi 3000GT). Maagilise piiri ületas kokku 4 võistlejat, st taaskord tegid seda ka võistluse võitja Roul Liidemann (Dodge Viper GTS) ja Artur Hatšaturjan (Mercedes-Benz SL55AMG).
Tulemused

2008. aasta One Mile Challenge võistlus toimus Kiltsi lennuväljal 8. juunil 2008, kiirust mõõdeti taaskord AC Timing System’i abiga. Korraldajateks tqhq.ee (viimast korda) ja Eesti Audi Klubi meeskond. „300km/h klubisse“ lisandus Roul Liidemann (Dodge Viper GTS). AC Mile leidis aset 16. Augustil 2008. Võistluse katkestas tugev vihmasadu, mistõttu teist ringi ei sõidetudki. Korraldajaks Eesti Audi Klubi meeskond.
Tulemused

2007. aastal toimus võistlus esimest korda Haapsalu lähistel Kiltsi lennuväljal, kus see toimub tänaseni. Kuna kiirused olid kasvanud pöörati võistlus teistpidi nii et pealtvaatajad seisid stardis. Võistlus toimus 19. mail 2007 ning kiirust mõõdeti taaskord AC Timing System’i abiga. Korraldajateks tqhq.ee ja Eesti Audi Klubi meeskond. 11. augustil 2007 toimus esimest korda ühe miili lõppkiirusvõistlus AC Mile, mis lõi kiirushuvilistele võimaluse oma masinaid ja julgust 1 miili distantsil proovida kaks korda aastas. Kohe esimesel korral purustati 300km/h piir ning seda lausa kahe võistleja poolt – Maksim Zolotarjov (Toyota Supra) ning Viljar Mäesepp (Nissan 300ZX). Võistluse korraldas Eesti Audi Klubi meeskond.
Tulemused

2006. aastal toimus võistlus Pärnu lennuväljal. Võistlus toimus 27. mail 2006 ning kiirust mõõdeti esimest korda Eesti Audi Klubi tiimi loodud AC Timing System’i abiga. Korraldajateks tqhq.ee ja Eesti Audi Klubi meeskond.
Tulemused

2005. aastal toimus üritus viimast korda Tapa lennuväljal, 28. mail 2005. Korraldajateks taaskord tqhq.ee ja Streetrace'i meeskond. Nimetatud aasta oli esimene kord, kui radaril nähti üle 300 km/h kiirust (Maksim Zolotarjov, Toyota Supra) kuid ametlik lõpptulemus jäi seekord siiski veel väiksemaks.
Tulemused

2004. aastal üritus toimus 29. mail 2004. a. Tapa lennuväljal taas tqhq.ee ja Streetrace'i korraldamisel.
Tulemused

Jätkuna 2001 ja 2002 aasta üritusele toimus 31. mail 2003. a. Tapa lennuväljal tqhq.ee ja Streetrace'i korraldamisel taas lõppkiirusvõistlus One Mile Challenge.
Tulemused

Jätkuna eelmise aasta üritusele toimus 1. juunil 2002. a. Tapa lennuväljal tqhq.ee ja Streetrace'i korraldamisel taas lõppkiirusvõistlus One Mile Challenge.
Tulemused

Soome sarnaste võistluste eeskujul viidi 27. mail 2001. a. Tapa lennuväljal tqhq.ee ja Streetrace'i korraldamisel läbi Eesti esimene lõppkiirusvõistlus, mis oli ühtlasi ka 2001. a. üheks esimeseks tänavaautode jõuprooviks.
Tulemused



Meediapartnerid: Tehnikamaailm Nrj

Autopartnerid: Porsche Auto 100 Ameerika Auto

Rendipartnerid:
Cramo 1 Autorent Ramirent Tehnoturg-T Raadiosidekeskus

Prindi- ja kujunduspartnerid:
Blueprintmedia 013 Graphics


Korraldaja:
Eesti Audi Klubi

OMC 2015   Instagram